גווני העיר הלבנה
ציטוטים בנושא צבע מתוך מחקר גוונים היסטוריים בחזיתות בתי תל אביב - יפו
בבחינת גווני הקירות בחזיתות של בתי הבאר ביפו קיים תיעוד של 4 בתים. מתוך המחקר עולה כי בסגנון הערבי המוקדם היה שימוש בראבעה גוונים.
בבחינת גווני הקירות הראשיים בחזיתות של הסגנון הבינלאומי קיים תיעוד של 30 בתים: ארבעה ביפו, שישה באזור פלורנטין- החשמל-לבונטין ו-20 מבנים בעיר הלבנה. מתוך המחקר עולה כי בסגנון הבינלאומי היו בשימוש מספר יחסית מצומצם של גוונים אותם ניתן לארגן על פי הפילוח הבא: הצבעים הנפוצים ביותר היו האפור והקרם/בז' שמהווים קצת יותר מ- 80% מהבתים. המבנים שנסקרו נבנו כולם בשנות ה-30 עד תחילת שנות ה- 40. קצת יותר ממחצית מהמבנים בסגנון הבינלאומי נצבעו בגוון קרם.
בבחינת גווני הקירות הראשיים בחזיתותֿ של סגנון הארט-דקו קיים תיעוד של 4 בתים: מבנה אחד ביפו, וארבעה מבנים במרכז תל אביב. סגנון הארט-דקו בתל אביב יפו מהווה נקודת מעבר סגנונית בין התקופה האקלקטית לתקופת הסגנון הבינלאומי, וככזה, חלק מהמבנים ברשימה תוכננו בסגנון מסוים אך קיבלו בנוסף, מאפיינים מהסגנון הארט-דקו.
בבחינת גווני הקירות בחזיתות של הסגנון האקלקטי המוקדם קיים תיעוד של 8 בתים: שניים ביפו, שישה בנווה צדק ושניים באחוזת בית 37. מתוך המחקר עולה כי בסגנון האקלקטי המוקדם היו בשימוש מספר גוונים: הצבע הנפוץ ביותר היה הקרם, אחריו האוקר, וכן נמצאו עדויות למבנה שנצבע באדום-עתיק ולמבנה אפור.
בבחינת גווני הקירות הראשיים בחזיתות של הסגנון האקלקטי קיים תיעוד של 34 בתים: אחד ביפו, שלושה בנווה צדק, שמונה באחוזת בית 38 , שבעה בנחלת בנימין, שישה במתחם אנשי תורה ותשעה במרכז העיר. מתוך המחקר עולה כי בסגנון האקלקטי היו בשימוש מספר רחב של גוונים אותם ניתן לארגן לפי הפילוח הבא: הצבעים הנפוצים ביותר היו האפור והקרם שמהווים קצת יותר ממחצית הבתים.
בבחינת גווני הקירות בחזיתות של הסגנון הטמפלרי קיים תיעוד של 9 בתים, שניים ביפו ושבעה בשרונה. מתוך המחקר עולה כי בסגנון הטמפלרי היו בשימוש מספר גוונים הצבע הנפוץ ביותר היה האפור, אחריו הקרם, וכן נמצאה עדות בודדת למבנה שנצבע באדום-עתיק..